-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34646 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

آيا كسي به پيامبران پيشنهاد تطميع مي​داد؟

خير. در هيچ تاريخي نيست كه درباره انبيا حتي پيشنهاد تطميع داده باشند؛ به هيچ پيامبري نگفتند تو اين مقدار پول را بگير و دم بر نياور، يا با اعمال چنين و چنان غرايز جنسي ساكت باش. قسمت مهم زندگي انبيا در ميان خود همان امت بود و معمولاً وقتي به سن چهل سالگي مي​رسيدند به مقام شامخ نبوت نايل مي​شدند و نه تنها از حرام اجتناب مي​ورزيدند بلكه از هر حلالي نيز استفاده نمي​كردند و مي​كوشيدند آنچه را هم در اختيار دارند به مردم بدهند آنچه هم در حجاز اتفاق افتاد به عنوان احتمال بود كه به ابوطالب گفتند تو از بردرزاده​ات بپرس چه مي​طلبد و ... حضرت هم فرمود «يا عَمّ واللهِ لَو وضَعوا الشَمس في يَميني و القَمر في يَساري عَلي أَن أَتركَ هذا الأَمرَ حَتَّي يُظهره الله أَو أهلك فيه ما تركته» (سيره ابن هشام1/266).



[اگر آفتاب را در دست راستم و ماه را در دست چپ من قرار دهند (و من بر منظومه شمسي مسلط شوم) دست از حرف خويش نمي​كشم! آنها اگر مي​توانستند مرا سيد كاينات كنند باز دست از حرفم بر نمي​داشتم].



حضرت رسول(ص) در سن بيست و پنج سالگي با بانويي چهل ساله ازدواج كرد (بحار16/12) لذا از راه ارضاي غريزه جنسي نيز كسي فكر نمي​كرد بتواند حضرت را تطميع كند، ساير انبيا نيز چنين بودند.



درباره حضرت صالح(ع) در قرآن مي​فرمايد سردمداران مفسد قوم به صالح گفتند شما هَم​قَسم شويد كه شبانگاه حمله كرده صالح را به قتل برسانيد پس همه شهادت خواهيم داد كه ما در مكان ارتكاب قتل حاضر نبوده​ايم «... لنُبيّتنّه وأَهله ثُمّ لَنقَولُنّ لِوَليّه ما شَهدنا مَهلك أَهله» نمل/49.



درباره ساير انبيا چنين تهديدهايي وجود داشته اما تطميع نبوده است.








آية الله جوادي آملي


حكمت عبادات



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.